Sunday, February 13, 2011

FuN wITh TheM...

Disappeared for a while...ting tong, ting tong (eh kat blog ni ada loceng pintu ker)... now im back!! 4 hari tak jenguk blog nie taw, Mr.bloggie jgn mare yek : t cepat tua (nada berbisik)...hahaha dgr sini semua, today, miss storyteller mau kasi story le..

yela bila dah sign in kat Mr.bloggie ni..apa lagi..... story le kan..kali ini santai jela yea...the reason saya menghilangkan diri beberapa hari ...sbb xde masa lo !!! hari ini adala sikit masa..tu pun kena pandai-pandai curi masa.

walaupun jadual padat..letih tak terkata ( capek banget)....insomnia beberapa malam, mata pun dh jadi cam panda ler (gawat deh!!!) tapi...adat la tu bila jadi student ~of cuz style idupnya cm ni kan...

Hectic n Tiredness dah sebati dalam diri ini...

Bila badan letih kalau saya termerapu tu maaf la yea...citer xmula lagi ni...ni baru rappor.rappor... ala social talk ..apa da...ingat ini sesi kaunseling ker..kuikuikuikui kan dh merapu... Sabar na !!!

cuba cite, cuba cite, cuba cite !!! (uiskk cam dialog dlm movie " hantu kak limah balik rumah plak")

Nak citer le ni, sebenarnya lebih kpd sharing jela ....wlpn cite ni dah basi, saya mau cite jgk  ttg recently activiti saya

Gini, dalam sibuk-sibuk bln Feb. ni...saya ada la terluang sedikit masa dengan Mereka..sape la insan yang bergelar mereka tu ye...nak taw..kena follow la my story ni...

Alkisah bermula, apabila berpeluang menjejak kaki semula ke sebuah tadika 
(terjun sekejap ke bidang pend.awal kanak-kanak)...uishhh excited pun ada...tadika la tempat saya mengenal ABC, membaca, mengira dan menyanyi...teringat  plak zaman kanak-kanak dulu.... kembali semula  kepada penceritaan td, apasal saya ada kat tadika...takpela jangan jadikan ia persoalan...ermmm masuk je..budak-budak dah pandang-pandang...comel-comel belaka...i like!  ada yang malu-malu, yelakan menerima kedatangan orang baru ...mesti la diorang weird sikit kan.. tapi bila dah lama kat situ..mereka mesra la sikit 
(timbul le kejelekitan tuh)...

diorang mmg hyperaktif....tapi ada yang pendiam juga...kanak-kanak sekarang ni lebih mudah tangkap apa yang diajar, boleh membaca dan mengira, apabila ditanya dalam bahasa inggeris..mereka mengerti dan boleh menjawab pertanyaan tersebut (haish dh cm refleksi dah)..tapi ,mereka ni tidak boleh fokus dalam satu masa yang lama..pasti ada la yang tidak duduk diam (bagi saya itu normal la)...


imbas jap..saya dulu tak la hyperaktif sangat..adala juga nakal-nakal... zaman tadika  saya dulu kuat nangis taw (huhu malunye)...nak biasakan diri dengan persekitaran tu mmg susah. sikit-sikit nangis, nangis dan nangis.. fuhh mak pun dh naik fed up la..melayan kerenah saya...apa tak nyer, setiap hari mak kena temankan saya dlm kelas tadika tu..ni dah macam mak plak yang nak bljr....hampir sebulan jugak la mak temankan saya..lama-kelamaan saya dapat biasakan diri jugak...seusia 5 thn saya belajar di tadika sampai la saya berumur 6 thn..( 2 tahun tuh).

Kali kedua saya datang lagi...kali kedua ni agak best....masuk jer " Hi... Teacher "...ala..la..la comel nyer..satu penghormatan tu, bila diorang panggil teacher kat kite (dpt felt tu)...huhuhu best..best..suka..suka...mcm ni la agaknya bile jadi jadi cikgu nanti...wah wah wah dah berangan la plak..ehehhehe

wlpn hanya beberapa minit sahaja dengan mereka tapi bagi saya best la..enjoyss...nk kongsikan sikit lagu baru yang saya dapat belajar dari mereka....simple jer...

"pit..pit..tomato
wash tomato
wash..wash tomato
cut tomato
cut..cut tomato
eat tomato
eat..eat tomato
ermmmm so delicious"


time out !!!!! cukup la setakat ni yea..i have to go dear..bye.....xleh lama-lama....okiezzzz Permisi....



No comments:

Post a Comment