Monday, January 31, 2011

NoTe To SeLf : bELieVE oN YoUrSelF

Taaadaa....erm..saya ibarat ChipmoRe (kejap ada  kejap xada) !!! busy la... terasa lama xblogging...apapun hari ini saya berkesempatan untuk blogging...lets start, baru-baru ni saya menghadiri satu program especially buat warga Ekstrovert, ada perkara yang saya mau sharing khusus buat pembaca...hahaha nak tahu..baiklah, apa yang saya ingin sampaikan adalah mengenai kepercayaan, keyakinan dan kesungguhan pada diri sendiri...apabila kita melakukan sesuatu haruslah kita percaya dan yakin bahawa kita boleh buat serta jangan sesekali putus asa sebelum mencuba...ini bukan sekadar kata-kata tetapi saya sendiri sudah alaminya...ok saya wujudkan satu persoalan...Bolehkan straw yang lembut menembusi kentang mentah ??? xboleh..sgt sukar..kalau itu yang ada dalam kotak fikiran kita..bermakna jawapan itu salah...seperti yang saya katakan tadi percaya dan yakin pada diri sendiri maka tiada yang mustahil. Buktinya..lihat sendiri k:

im give up..itu la ayat pertama yang keluar dari hati saya...rakan-rakan yang lain sudah berjaya menembusi straw mereka pada kentang..kenapa saya xboleh...akhirnya saya kata pada rakan saya...saya xboleh..susahnya...tetapi saya terdengar satu ayat daripada ahli kumpulan saya sendiri  "linda boleh" wow satu galakkan buat saya untuk terus mencuba.... finally yeahhhhhh berhasil...gembiranya...saya berjaya ..straw saya menembusi kentang itu... dalam kehidupan kita juga harus begitu..jangan ragu dengan kemampuan diri.



   2 straw menembusi kentang (happy nyerrr)


                         percubaan kali kedua: 3 straw menembusi             
                                     kentang...hehhehe




                                 Believe on yourself linda !!!!
                                      
 Ekstrovert boleh!!!!


p/s : What u Believe..You can achieve !!!!!!! Remember This K......

No comments:

Post a Comment